ד"ר מיכל טל
ראש תחום אנגלית לסטודנטים לתארים מתקדמים; ראש מעבדת CALL
מיכל טל היא עמיתת הוראה בכירה במחלקה ללימודים הומניסטיים ואמנויות שבטכניון. למיכל תואר שני בשפה וספרות אנגלית, וכן תואר שני נוסף בלקויות-למידה. כמו כן, למיכל דוקטורט בלימודי פרשנות ותרבות מאוניברסיטת בר-אילן (2016). ד"ר טל חוקרת שני תחומי ידע שונים:
1. הוראת אנגלית בהשכלה הגבוהה ושימוש טכנולוגיה בלימוד שפה;
2. ניתוח בין-תחומי של תימות ספרותיות, בפרט כאלה העוסקות בשאלות של זהות, סובייקטיביות ואינדיבידואליות.
בין פרסומיה האחרונים נכללים:
Language Adventures in the Japanese Corporation: A Lacanian Reading of Amélie Nothomb’s Fear and Trembling “(2020)
“Double Agony: Is Literary Doubling a Cure for Suffering or Its Source? “in The Psychoanalytic Review. (2019)
מאמרה האחרון בתחום הוראת האנגלית הינו:
“Integrating international teleconferences into EGAP courses: Preparing students for real-life professional situations “. (2021, with Scott-Monkouse and Yelnevskaya)
English and Learning Disabilities
A field to be further developed is remedial teaching in the English language. A special program focusing on one-on-one tutoring of MA students with learning disabilities was started in 2013 by Dr. Michal Tal, who holds an MA in Learning Disabilities. It tended to 5-10 students per semester and yielded significant improvement in their mastery of the language. Its method and results have been presented at a national conference focusing on special intervention programs among students with LD. Due to a lack of staff, the program ended in 2020, but we hope to resume it.
We would like to conduct research, possibly in collaboration with the Unit for the Advancement of Students and/or the Faculty of Education in Science and Technology, which will add to the growing body of knowledge concerning learning disabilities and the learning of foreign languages.
Graduate students interested in investigating the area of learning English as a foreign language among students with learning disabilities are welcome to contact Dr. Tal at michalt@technion.ac.il.