עמיתי מחקר

  • פרופ' ג'סטין סמית
    עמית מחקר מן המניין

    ג'סטין אי. סמית' עוסק בהיסטוריה של הפילוסופיה המודרנית המוקדמת, בהיסטוריה ובפילוסופיה של מדעי החיים, בהיסטוריה והפילוסופיה של הטכנולוגיה, במיוחד טכנולוגיית המחשוב. ד"ר סמית' קיבל את הדוקטורט שלו בפילוסופיה באוניברסיטת קולומביה בניו יורק בשנת 2000. הוא פרסם חמישה ספרים בהוצאת Princeton University. בשנת 2015 נקרא לכבודו אסטרואיד ראשי, 13585 Justinsmith.

    דוא"ל
    justin.s@technion.ac.il.
    אתר אישי
    כנסו לאתר האישי שלי
    שעות קבלה

    פרופ' ג'סטין סמית

    עמית מחקר מן המניין
  • פרופ'ח אילת שביט
    עמית מחקר

    פרופ' שביט היא פילוסופית של המדע, כלת פרס ההשכלה הגבוהה, כלת פרס בלומפילד ויו"ר האגודה הישראלית לפילוסופיה. תחום מחקרה עוסק בקשר בין מדע וערכים, ברובד התיאורטי והפרקטי כאחד, תוך התמקדות במושגים של שותפות, מקומיות, אינדיבידואליות וקולקטיביות, כפי שהם משמשים בחקר האבולוציה, האקולוגיה והמעורבות האקדמית-חברתית. ספריה יצאו לאור בהוצאת מאגנס (2008), Yale(2017) ו- (2018) MIT, ומאמריה מתפרסמים בכתבי עת כגון Journal of Philosophy, Philosophy of Science, Philosophical Transactions of the Royal Society B,. אילת נולדה וחיה בגליל, ממקימי היוזמה החברתית-סביבתית אקטיביסטית "אקדמיה בכיכר", ופעילה בה עד היום.

    דוא"ל
    ashavit@technion.ac.il
    אתר אישי
    כנסו לאתר האישי שלי

    פרופ'ח אילת שביט

    עמית מחקר
  • ד"ר אביגיל פרדמן
    עמית מחקר

    ד"ר אביגיל פרדמן היא עמיתת מחקר במחלקה ללימודים הומניסטיים ואומנויות. תחום מחקרה עוסק בקשר בין אתיקה, מוסר והתנאים הפוליטיים והחברתיים לשגשוג אנושי. מחקריה עוסקים בהשפעת הטכנולוגיה על שגשוג אנושי, ובמחויבויות המוסריות הנובעות מפיתוחים טכנולוגיים. מחקריה התפרסמו בכתבי עת כגון
    Critical Review of International Social and Political Philosophy, Transport Reviews, Philosophy & Social Criticism. עורכת שותפה של Solidarity and Public Goods בהוצאת Routledge. ד"ר פרדמן מובילה שותפה של תכנית "אתיקה משולבת" בטכניון: אינטגרציה של סוגיות אתיות לתוך קורסים בהנדסה וטכנולוגיה לרוחב הטכניון.

    דוא"ל
    avigailf@technion.ac.il
    אתר אישי
    כנסו לאתר האישי שלי
    שעות קבלה

    ד"ר אביגיל פרדמן

    עמית מחקר
  • ד"ר אליק פלמן
    עמית מחקר

    ד"ר פלמן הוא עמית מחקר במחלקה ללימודים הומניסטים ואומניות בטכניון, ומרצה בכיר בתואר השני במכללת שנקר להנדסה ועיצוב. תחומי המחקר העיקריים שלו הם: הפילוסופיה של המדע (במיוחד רדוקציה והמתודה המדעית), חשיבה סביבתית (במיוחד אתיקה וטביעת רגל אקולוגית), מטפיזיקה (במיוחד אונטולוגיה השוואתית), ופילוסופיה של השפה (במיוחד סמנטיקה מודאלית). בנוסף, הוא עוסק גם בפילוסופיה של הנפש ובפילוסופיה של הטכנולוגיה.
    לד״ר פלמן דוקטורט מאוניברסיטת לונדון (UCL). מחקריו התפרסמו בכתבי עת כגון Analysis, Ratio, Journal of Consciousness Studies, Metaphysica, Acta Analytica. לצד פרסומיו באנגלית, הוא גם מחברם של הספרים ׳פילוסופיה של המדע׳ (האוניברסיטה הפתוחה), ו׳ספר דרך׳ (הוצאת אסיה) – שזכה לסיקור נרחב בערוצי התקשורת.

    דוא"ל
    alikpelman@technion.ac.il
    אתר אישי
    כנסו לאתר האישי שלי
    שעות קבלה

    ד"ר אליק פלמן

    עמית מחקר
  • ד"ר הישאם עבד אלחלים
    עמית מחקר

    במחקרו ד"ר הישאם עבד אלחלים מתמקד בצומת בין מוצרי תוכנה ושירותים חכמים (למשל, מערכות המופעלות על ידי AI/ML), אתיקה והתנהגות לקוחות. ד"ר הישאם עבד אלחלים מסתמך ומפתח שיטות כמותיות הממנפות ניסויים בשטח, עונה על שאלות מהותיות ולשפר מתודולוגיות לשמירה על איכות, ועוזר ללקוחות להפיק תועלת ממוצרים איכותיים ולחברות לקבל החלטות טובות יותר במהלך פיתוח מוצרים חכמים.

    דוא"ל
    hisham88il@gmail.com

    ד"ר הישאם עבד אלחלים

    עמית מחקר