סיום קורס אמנות (חורף תשפ"ג) – גב' מיכל ביבר

סיום קורס אמנות – גב' מיכל ביבר

מתוך דבריה של המרצה גב' מיכל ביבר:
השבוע הסתיים סמסטר חורף במחלקה ללימודים הומניסטים בטכניון. השנה הובלתי פרויקט ייחודי המפגיש את תחומי המדע של הסטודנטיות.ים עם אמנות. לראשונה מזה יותר מעשר שנים שאני מלמדת בטכניון גיבשתי את ההחלטה לחבר בין מדע לאמנות. חיבור כזה מאפשר לסטודנטים לבטא באופן ויזואלי ורגשי את תחום הלימודים שלהם. השינוי בתוכנית הלימודים שלי היה בהשראת פרופסור אוהד נחתומי, ראש המחלקה שמאז כניסתו לתפקיד ממקד את העשייה שלו בחיבור שכזה. מצרפת סרטונים של סטודניות.ים:

"אורביטלים קוסמים", ציור של אנה טרכינשוילי


שם הסטודנטית – בר גולדנר
שם: סינרגיה בין גוף האדם לטבע.
תיאור: בציור ניתן לראות עץ שההשתקפות שלו על המים היא ריאות של אדם. הציור מראה את הקשר בין העצים לאדם. העץ פולט חמצן, את החמצן הריאות שואפות – מעבירות אותו לכל איברי הגוף על מנת שיוכלו להתקיים ולאחר מכן פולטות פחמן דו חמצני. את הפחמן הדו חמצני העץ סופג וככה הלולאה ממשיכה להתקיים


שם הסטודנטית: מריא מטר
As we peek through the seaweed we see a shark happy to be swimming by what appears to be the skeleton of buildings that once existed above water with no trace of human life , this scene is not far from happening since big cities are already drowning.
Maybe our best hope is diving more into underwater construction or to start investing in floating cities !!!


שם הסטודנט: מאיס פדילה

שם הסטודנט: גיא סוננזון


שם הסטודנט: חמד חלאילה, סטודנט לרפואה בטכניון
קישור לסרטון 


שם: שלי איטק
שם הציור: כאוס מדוייק
מידות: 50×70
תיאור: אני סטודנטית למתמטיקה ורציתי להעביר את התחושה שמתמטיקה נותנת לי לפעמים.
כשאני מתחילה ללמוד נושא חדש במתמטיקה זה מרגיש קצת כמו כאוס ובלאגן וכלום לא ברור עד שפתאום הכל מסתדר ונופל למקום ונוצרת תמונה יפהפיה והבנה של החומר הנלמד. אז ניסיתי לתאר את זה בציור על ידי המפץ הגדול, שהתחיל כפיצוץ ואז הכל נוצר. בנוסף בשביל לתת לזה קצת יותר פאן מתמטי אז השתמשתי ביחס הזהב בציור לתאר את תהליך ההיווצרות.

שם הסטודנט: אביב ששון
אלן טיורינג ברנסאנס;
ציור הומוריסטי המשלב את יצירתו של מיכלאנג'לו – הפסל "דוד", ופניו של אלן טיורינג – מתמטיקאי בריטי וממניחי יסודות מדעי המחשב.


  • מיכל ביבר

    גב' מיכל ביבר